Daily Mail editor received £88,000 in EU subsidies in 2014


 The Daily Mail’s editor-in-chief, Paul Dacre. Photograph: Suzanne Plunkett/Reuters 


The editor-in-chief of the Eurosceptic Daily Mail benefited from at least £88,000 in subsidies from the European Union for his country houses in Sussex and the Scottish highlands in 2014.

Payments from the EU totalling £59,534.85 were made in 2014 for Langwell estate, a 20,000-acre stretch of moorland near Ullapool in the Scottish Highlands owned by Paul Dacre. A further £29,118.76 was paid to a P Dacre in respect of a home in Wadhurst, Sussex during the year.

The payments were made under the common agricultural policy, one of many EU institutions regularly attacked in the pages of the tabloid.

Reported by the Guardian on Wednesday 20 March 2016 - read More.



Do you like this post?

Find an event Volunteer Become a member

The Labour Party will place cookies on your computer to help us make this website better.

Please read this to review the updates about which cookies we use and what information we collect on our site.

To find out more about these cookies, see our privacy notice. Use of this site confirms your acceptance of these cookies.